Roligare att vara Lövare än AIK:are?

12 04 2008

Dum rubrik egentligen, jag vet, eftersom jag 25 timmar om dygnet är lövare och aldrig i de vildaste av världar skulle kunna vara SAIK:are, MEN … men min tanke gick igång efter att ha läst den här. SAIK är i elitserien och vi är i allsvenskan och på så sätt har de väl det bättre eftersom de har elitserien att se fram emot och vi har … Mariestad. En av höjdpunkterna under året är dock mellan säsongerna.

Säga vad man vill om SILLY SEASON, men den får mig att med spänning dag efter dag leta efter rykten och skriverier om att just min favoritspelare är aktuell för klubben. Lövare har i år inte varit bortskämda med aktuella spelare, eller ”namedropping” om du så vill. Först var man lite kritisk över hur många som egentligen var aktuella för löven, men efter att tre av namnen faktiskt skrivit på för klubben, känns varje nytt namn både roligt och troligt.

I Skellefteå är det precis tvärt om, där är det tyst som i graven och det kanske har sin logik, eftersom de knappast är de som får välj först i elitserien och måste hålla tyst om vem de försöker värva, så att inte storjättarna snabbt lägger vantar på”deras spelare”. Hur som helst, det måste vara hur tråkigt som helst för fansen och jag vet vad jag talat om. Precis så var Löven för bara några år sedan och det var exakt hur skittråkigt som helst.

Trots allt känns det rätt bra, att Lövare kan få ha det lite roligare än Skellefteborna under en del av säsongen. Än så länge har ni det roligare under själva säsongen, men vi kommer så småningom. Var så säkra.


Åtgärder

Information

8 responses

12 04 2008
The Sandwich

Det är alltid roligare att vara Lövare, synd bara att vi spelar i en skitserie…

Undra bara hur länge de stora klubbarna klarar sig utan Leksand och ett expanderande Malmö i ES. Jag hoppas och tror på att serien kommer utökas inom de närmaste åren, inte fel att satsa ungt och vara flygfärdigt om ett par år!!

Silly season är ju helt galen, men hittills är jag smått chockad över resultatet faktiskt. Bara kontraktsförslag till de som gjort sig förtjänt av det och sedan in med nytt, ungt och friskt blod ..allt helt i min smak!

Härligt Micky, fortsätt i samma stil!!

12 04 2008
löven-bloggaren

Och rykten om The Ahlstroems. Var ska detta sluta?
Gillade dock inte Herr krönikör Karlsson på sporten och hans förslag på hela 16 lag, men utan Löven. Är karln dum, eller?

13 04 2008
The Sandwich

Karln är inte dum, han är friidrottare!! Tjvtstart, stegfel övertramp eller nåt blir det väl…

13 04 2008
löven-bloggaren

Jo, eller så råkade han sätta sig på en stafettpinne …

14 04 2008
Micky

jag tror att han har träffats av en diskus. Vill ha AIK i elitserien. Stockholm har redan visat att de inte klarar av att ha elitlag i stan. Lär inte bli bättre bara för att de får en friplats.

14 04 2008
löven-bloggaren

Kan inte annat än hålla med.

14 04 2008
Janne

Uhh vad jag lider med AIK…ha-ha-ha!

2 02 2020
Lugar de citas por internet

Lugar de citas por internet

Roligare att vara Lövare än AIK:are? |

Lämna en kommentar