Målvaktsjakten

7 11 2008

Visst höjde man ögonbrynen när man fick höra namnet på målvakten som valde en annan klubb. NHL-meriterade Martin Prusek är inget dåligt namn må jag säja. Igår lekte jag faktiskt med tänken om att skoja om att det var han Löven jagat när jag såg att han var klar för Dynamo Riga. Vad säjer det då det här om Löven? Ur en positiv synvinkel är det givetvis smått fantastiskt. Klubben nöjer sig inte med ankskit utan siktar på toppen av Margots tuttar. Med en målvakt av hans dignitet skulle Löven givetvis slippa ställa hela sitt hopp till Zacke. Han blir inte kvar allt för länge tror jag.

Vänder vi däremot blad och tittar på agerandet ur en negativ synvinkel blir jag nästan sugen att söka upp ledningen och titta dom i ögnen i hopp om att hinna se flugorna genom ögonhålan när dom flyger omkring där inne. Vad vi nu verkar söka är alltså en målvakt av dignitet som förväntas acceptera ett halvdassigt kontrakt för en halv säsong i den svenska andraligan? Släpp ned pungen och landa. Lär ju aldrig hända. Att jaga klassmålvakter likt Pruseks ser jag som slöseri med tid.

Sen en sista sak. Om vi inte har råd med Marcus Korhonen, hur skulle vi då kunna landa Prusek?

Ps. Vaknade i ett sämre skick än vanligt imorse och läste då i den alternativa bondepraktikan. Där stod: Om du finge vakna på Ingeladagen med likstelhet i nacke frambär detta välgång för Björklövfen. Ds.

Mitt tips: 4-2

The Sandvich tippar: 3-1


Åtgärder

Information

3 responses

7 11 2008
Lasse

Margots tuttar…???

7 11 2008
lovenbloggaren

Det är två punkthus som ligger på stadsdelen Sandahöjds högsta punkt och ger Umeå en klar profil norrifrån. Det fanns ett visst motstånd mot att husen skulle byggas inför bomässan 1987 och förre kommunalrådet Margot Wikström sägs ha drivit igenom beslutet, därav smeknamnet ”Margots tuttar”.

8 11 2008
TheSandwich

Eftersom alla kommunnissar vill ha sitt eget monument hoppas jag
Stavgångs-Lennart kommer låta bygga en rejäl evenemangsarena.

Lämna en kommentar