Bygget kan bara inte vara färdigt…

27 08 2009

Grund.., är det däremot grunden vi ser kan det bli en rolig vinter. Att vi skulle bjuda till lite bättre i hemmaborgen var både väntat och helt logiskt. Löven-Bloggaren själv trodde Vaasas större trupp skulle bli avgörande, möjligen att Löven mattades något allteftersom det var dock inte det som avgjorde. Trots ett otal chanser i PP, med skenbart tryck, är det oförmågan att göra mål som gör att det slutar oavgjort.

Jag tycker inte laget varken spelar på samma sätt eller lika som förra veckan. Lite illavarslande då det till stora del under säsongen kommer vara lag av klass liknande Vaasa snarare än Luleå, Apsta AIK eller MODO. Sedan om det är en inställningsfråga eller om det trots allt är brist på eget spel får väl visa sig framöver. Bra att det blir fler matcher mot allsvenska lag framöver..någon som har en aning om varför Löven bara verka vilja spela dagarna efter varandra. Ekonomin spelar säkerligen in, men att komma in i någorlunda rätt matchrytm hade väl inte varit helt fel?

Då magsjuka numera härjar i laget ska man väl vara försiktig med sågen, lite svårt att veta vilka som kan hämmas av detta utöver de som inte lirade. Juniorbackarna Ericsson och Ternelius var duktiga, de hade gärna fått mer speltid.. nu såg de ut som om de delade på en plats. Trots att jag vill specialstudera Ville och hitta ”div 1- fasoner” är det svårt, faktiskt väldigt svårt. Något pass slog han bort och när han följde med i ett anfall, blev det lite väl tomt hemåt.. kändes dock inte som Villes kille. Näe, jag tror att Villes anhängare och Ville själv kommer bli glad inom några dagar. Ville går från klarhet till klarhet och kommer garanterat bli ännu bättre, han är faktiskt fortfarande ung och lovande. När det sedan finns småskador på forwards och laget skriker efter en målskytt torde en billig Ville vara så gott som gjuten i truppen.

Övriga try-outer gör väl ifrån sig ungefär som väntat. DD klart piggare än mot MODO iaf, syns visserligen att killen är teknisk men tappar väl mycket puck och ser fortfarande lite seg ut. Julkunen skulle ha ett bra skott, det avlossades dock inte i afton annat än när jag slumrade. Han var inte alltför vass på rören, så trots SM-Liigarutin och att det är en kille i rätt ålder känner jag mig högst tveksam. Inte på något så att de gör bort sig, men det höjer inte laget som är helt nödvändigt. I afton saknades defensiv-klippan Lundberg och tekningsgeniet Koponen, dessa ska in på fyra kedjor och då är det MINST en riktig målskytt vi behöver.. jag tror inte att det är DD eller Julkunen.

Tidigare har MaJo får mycket skit, rättfärdigat tycker jag visserligen… men idag var den gamle Johansson tillbaka. Särskilt offensivt kom han verkligen till sin rätt, välförtjänt fick han dessutom till sist utdelning på ett av alla sina skott. En annan som måste nämnas är Qvist, klart bäst i Löven och den som enligt mitt tycke varit jämnast hittills. Då jag ser han som klar förstecenter undrar jag bara när han ska få riktiga medspelare. Inte lätt att lira med Z liksom, eller en just nu rätt seg Wennerberg. Näe, ge Eetu en riktig sniper och stor stark murbräcka så har vi en vass förstaline.

!!! Eetu Qvist

!! MaJo

! Kari som tar timeout och plockar Galbraith med drygt två min kvar. Visserliegn bara försäsong, men jag hoppas han fortätter på den inslagna vägen och ger killarna en ärlig chans med gott om tid kvar vid ev underlägen.

? Galbratih, klar tvåa  dagsläget efter Siken… släpper väl mycket returer och ger inget säkert intryck.

?? Sol-och-vår-kungen Tamminen, snacka om show att ta time out och skällande vandra fram och tillbaka i båset efter drygt fem min då laget inte fått igång ett PP. Men numera känns han mest som en clown som showar för att leva upp till sitt rykte.. jag känner mig otroligt glad över att han gäckade oss i våras så att vi istället fick hit Kari. Där snackar vi slipad taktiker som låter artisterna på isen stå för showen.

+++

Hur jag skulle formera nuvarande truppen kommer under helgen. Kommer utmana L-B att ta ut sitt lag också.. gäller att öka aktiviteten lite!


Åtgärder

Information

2 responses

28 08 2009
lovenbloggaren

Jag har redan börjat fila på mitt lag. : )

29 08 2009
jocke

Köp dina hjälpmedel för viktminskning och potensproblem snabbt och enkelt hos oss på onlineapoteket.nu. Vi har bra priser och snabba leveranser. Vi garanterar din beställning inom 3 vardagar!

När du beställer av oss behöver du aldrig oroa dig för tullproblem då vi skickar alla ordrar inom sverige.

Vi saluför endast produkter som är tillverkade av stora kända tillverkare.

Fördelar med oss:
* Inga långa kötider
* Inga pinsamma läkarbesök
* Leverans inom 1-3 dagar inom sverige!
* Diskreta försändelser
* Alltid fraktfritt

Hos oss betalar du enkelt via ditt Visa/Mastercard alternativt via din internetbank.

Besök oss på http://www.onlineapoteket.nu

Lämna en kommentar