Hyvästi hyvästi Olli Julkunen!!!

5 09 2009

Tydligen blir det inget av med Olli, åtminstone inte den här gången om man ska tro det Kari säger. Kan inte bli annat än förbryllad då han avslutar med att hoppas på ytterligare try out längre fram…

”Vi ska se om det går att ge honom bättre förutsättningar och mer tid, för jag tror han har mer att ge än han visat här.”

Jag gillar skarpt att man testar spelare innan man skriver kontrakt. Jag skulle gärna se att laget hade en stabil stomme på ca fem backar och åtta eller nio forwards när de går på is. Sedan bjuder man in intressanta och spännande lirare som får slåss om de sista platserna. Då skulle försäsongen innebära ett än större allvar och förhoppningsvis skulle den inställningen och energiboosten hålla i sig när det ska spelas om poäng.

Men i fallet Julkunen förstår jag inte hur Arto och Kari tänker, vad är det han inte visat och varför har inte fått chansen? Om Julkunen är tänkt för de två främsta producerande borde han väl från början testats i den miljön? Att lira honom med juniorerna i fjärde känns ju skumt. Sedan ska importer eller externa förvärv bidra med spets i någon form. Jag var till en början rätt skeptisk till Tero Koponen, han har dock senare med besked visat att han är en stor karaktär och kommer definitivt bidra till att lyfta laget.

Jag tycker Olli fått sin chans, dags att gå vidare och låta någon annan få chansen. Men då gäller det så klart att ge den den.

+++

Vad gäller Despotovic så verkar han få leta vidare, enl Mora-Bloggen så har Daniel inte övertygat och ska tydligen redan ha lämnat Mora. En sak att vara firad stjärna i J-20, en helt annan sak att lira seniorhockey.


Åtgärder

Information

Ett svar

6 09 2009
T

Varför inte söka efter spelare som denna:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=20705

Dubbelt medborgarskap och ung. Kan väl inte kosta så mycket + att han verkar vara sugen på att göra lite points också.

Lämna en kommentar